06.
Říjen
2016
ZOOT jako nejinovativnější počin roku. Zvítězil v E-commerce Awards
Největší český online obchod s módou ZOOT.cz byl v rámci třetího ročníku E-commerce Awards 2016 vyhlášen nejinovativnějším a…
Novinky
Značka Camaieu, která v Česku měla 27 prodejen, nezvládla pandemii a byla nucena uzavřít prodejny v celé střední Evropě. Výsledkem bylo téměř půl milionů kusů nového neprodaného oblečení, které zůstalo ležet ladem. Teď Camaieu zachraňuje módní skupina Digital People, která provozuje e-shop ZOOT. Na něm značka za poslední měsíc obsadila první příčku v prodejích.
Zatímco Francie učí svět, jak se oblékat, český ZOOT teď ukazuje francouzské značce Camaieu jak prodávat módu online i během pandemie. Značka Camaieu, která působila v České republice 18 let a provozovala zde 27 prodejen, nedokázala dostatečně efektivně reagovat na pandemická opatření a rychlý rozvoj módní e-commerce. Značka tak ve střední Evropě skončila v insolvenci a zavřela všechny své prodejny umístěné převážně v nákupních centrech. Po celé střední Evropě se jednalo celkem o stovky prodejen. Skupině Digital People s pomocí akcionáře Natland se odchod Camaieu ze středoevropského trhu podařil zvrátit.
Po mnoha jednáních došlo k zařazení oblíbené francouzské módy do skupiny Digital People, kde došlo k pečlivé kontrole kvality, inventuře, nafocení a naskladnění půl milionu kusů oblečení. Nyní ZOOT a BIBLOO, dva e-shopy z módní skupiny Digital People prodávají značku do celkem 12 evropských zemí.
„Digitální prodej je pro dnešní působení módní značky velmi důležitý. Vytvoření chytrého omnichannelu dává značce úplně jiný rozměr. Nese s sebou výhody možnosti sáhnout si na oblečení fyzicky, vyzkoušet si padnoucí velikost a střih a zároveň možnost objednat si z pohodlí domova. Toho v ZOOTu využíváme skrze naše Výdejny radosti a značka Camaieu nám ideálně zapadla do nabídky,“ říká CEO ZOOTu Milan Polák.
Ze zahraničních prodejen až na ZOOT
ZOOT postupně zajistil dopravu veškerého zboží do skladu v Říčanech u Prahy, kompletní logistiku, inventuru, kontrolu, uskladnění zboží, jeho nafocení a zalistování do sortimentu. Značku Camaieu tak během dvou měsíců kompletně převzal a nyní spadá do jeho stálého sortimentu. Aby mohl zajistit jeho uskladnění včetně následného prodeje, bylo třeba vyřešit nedostatečné skladové možnosti. „Náš centrální sklad v Říčanech jsme rozšířili přístavbou patra o přibližně 25 % kapacity, z původní kapacity 800 tisíc kusů zboží na nynějších 1,2 milionu,“ říká CEO ZOOTu Milan Polák.
„Camaieu se okamžitě u našich zákaznic dostalo mezi top tři nejoblíbenější značky. Aktuálně je dokonce naší nejprodávanější značkou. I proto chystáme do prodeje novou jarní kolekci,“ dodává Polák.
___
ZOOT a Digital People
Český prodejce módy a doplňků ZOOT se soustředí na unikátní koncept omnichannel prodeje prostřednictvím internetu, ale díky stále širší síti Výdejen radosti nabízí jedinečnou konkurenční výhodu vyzkoušet si oblečení rovnou při vyzvednutí. Vlastníkem ZOOT je společnost Digital People (ZOOT, Urban Store, Bibloo, DIfferent.cz). Majoritním akcionářem skupiny Digital people se na konci roku 2021 stala společnost Across e-scommercem. V pozici minoritního akcionáře zůstává společnost Company New ze skupiny Natland.
Camaieu
Francouzská módní značka byla založena v roce 1984 s cílem nabídnout ženám dostupnou módu plnou barev snadnou na nošení. V České republice postupně otevřela až 26 prodejen, z toho jich do roku 2020 přečkalo 19, postupně je ale stejně všechny uzavřela a český trh s koncem roku 2020 úplně opustila. S problémy se značka Camaieu potýká globálně, negativní vliv na její fungování měl nástup e-commerce, který pandemický rok 2020 ještě zesílil.