24.
Květen
2021
Život vždycky není jako z Instagramu, upozorňuje ZOOT
Život vždycky není jako z Instagramu, upozorňuje ZOOT
Novinky
Největší český online obchod s módou vydává od konce června podřízené dluhopisy v celkovém objemu 150 milionů korun. Dluhopisy se čtyřletou splatností a roční úrokovou sazbou 6,5 procenta budou po jejich vydání kótované na Burze cenných papírů Praha. Jejich emisi aranžuje společnost BH Securities a.s.
„K rozhodnutí uskutečnit veřejnou nabídku podřízených dluhopisů jsme dospěli po úspěšné pilotní emisi z konce minulého roku. Tehdy jsme vydali neveřejné dluhopisy o celkovém objemu 80 milionů korun pouze omezenému okruhu investorů. Když se rozprodaly během pouhých dvou týdnů, uvědomili jsme si, že o ně bude zájem i v rámci širší veřejnosti,“ vysvětluje Petr Ladžov, spolumajitel a finanční ředitel ZOOT.
ZOOT ve spolupráci s Českou národní bankou připravil detailní prospekt uvádějící veškeré informace spojené s investicí. Ten je podmínkou pro uskutečnění veřejné emise dluhopisů a jejich kótování na Burze cenných papírů Praha.
Průkopník mezi online obchody
„V současné době si nejsme vědomi, že by jakýkoli další velký hráč mezi českými online obchody uskutečnil veřejnou emisi dluhopisů. Věříme, že dluhopisy ZOOT mohou být pro zájemce z řad fyzických i právnických osob atraktivní nejen díky zajímavému zhodnocení investice a nízkému riziku neúspěchu, ale také díky možnosti přímo se podílet na dalším rozvoji třetí neoblíbenější značky v ČR,“ uzavírá Ladžov. Vedení společnosti stanovilo minimální výši investice na částku 50 tisíc korun.
Sázka na nestandardní postupy ZOOTu skutečně vychází. Díky neotřelému prodejnímu konceptu, který kombinuje výhody e-shopu a kamenných výdejen, firma v loňském roce reportovala rekordní tržby ve výši 706 milionů korun bez DPH, což představovalo 56procentní nárůst oproti roku 2015. V předchozích letech byly meziroční nárůsty tržeb dokonce více než 100procentní.