24.
Únor
2016
ZOOT potvrzuje nástup módy online. Loni prodal oblečení téměř za půl miliardy
ZOOT, internetový obchod s módou, v roce 2015 dosáhl rekordních tržeb ve výši 450 milionů…
Novinky
Největší český online obchod s módou ZOOT se umístil na 43. příčce prestižního žebříčku 1000 nejrychleji rostoucích evropských firem, který začátkem dubna sestavil anglický deník Financial Times. Ten porovnával společnosti s nejvyššími nárůsty obratu mezi lety 2012 a 2015. Už nyní si však ZOOT může připsat body i za rok 2016. Loňské tržby skupiny zahrnující český, slovenský a rumunský trh dosáhly rekordních 706 miliónů korun bez DPH. Tržby největšího českého hráče v oblasti internetového prodeje módy v roce 2015 činily 450 miliónů korun bez DPH.
Největší podíl na obratu skupiny (81 %) má český trh. O zbylých 19% se dělí Slovensko a Rumunsko. Hrubý provozní zisk před úroky a zdaněním české části skupiny činil 2,9 milionů korun.
„Firma na všech třech trzích zdravě roste a nadále upevňuje svou pozici. Při současné velikosti těžko můžeme předpokládat, že by se růst obratu dal udržet v úrovni dvojnásobků, jako tomu bylo v počátečních letech. Loňský nárůst o 56 procent proto vnímáme jako velmi uspokojivý a podobné tempo bychom rádi udrželi i letos. Aktuálně plánujeme růst ideálně kolem 50 procent,“ říká Petr Ladžov, spolumajitel a finanční ředitel ZOOT.
Nové investice ve výši 4,5 milionu eur
Koncem prvního kvartálu skupina ZOOT uzavřela investiční kolo financování série B, v rámci něhož od investorů 3TS Capital Partners a BHS Private Equity Fund získala pro svůj další rozvoj celkovou částku 4,5 milionů eur.
„Zdroje získané navýšením kapitálu plánujeme využít především na posílení logistiky a IT segmentu. V pozadí nezůstane ani budování dalších Výdejen radosti, kde si zákazníci mohou zboží objednané online pohodlně vyzkoušet a zaplatit pouze to, co jim sedí. vysvětluje spolumajitel ZOOTu Ladislav Trpák.
„Aktivity společnosti sledujeme od jejího založení a obdivujeme marketingovou zručnost, provozní dokonalost a extrémně přívětivý přístup k zákazníkům, díky čemuž se ZOOT neustále dynamicky rozvíjí na domácím trhu a nyní již i v rámci regionu,” hodnotí silné stránky společnosti Luděk Palata, partner BHS Private Equity Fund, který vedl transakci ve výši 2,5 milionů eur.
„ZOOT je v našem portfoliu od úvodní investice 3TS v roce 2014 a s dramatickým růstem, který společnost v tomto období vykázala, jsme velmi spokojeni. Nadále vidíme ohromný potenciál v přesunu maloobchodního prodeje módy do on-line prostoru na trzích střední a východní Evropy a ZOOT je podle našeho názoru připraven tuto příležitost v dalších letech využít,“ říká Jiří Beneš, Partner 3TS Capital Partners, který vedl v tomto kole investici o výši 2 miliony eur.
Nové značky online
ZOOT nyní nabízí přes 300 různých značek a na jaře 2016 spustil také prémiovou a dětskou sekci. „Jen během roku 2016 jsme zalistovali přes 50 nových módních brandů, včetně zvučných jmen jako Miss Selfridge, Superdry či Tally Weijl. Zajímavý je nárůst prémiového segmentu, který nyní čítá celkem 31 značek. Mezi ty nejúspěšnější patří například Tommy Hilfiger či French Connection. Francouzského Karla Lagerfelda jsme v Čechách spouštěli online jako první,“ hodnotí trend poptávky šéf nákupu, Ondřej Halama. Do první desítky nejprodávanějších značek patří také produkty privátního brandu ZOOT Originál, kde bodují především trička s vtipným potiskem.
O BHS Private Equity Fund
BHS Private Equity Fund, založený v roce 2015 společností BH Securities, se zaměřuje na investice do malých a středních podniků v České a Slovenské republice. Fond usiluje zejména o investice určené do růstového kapitálu, přičemž dalším cílem investování jsou prostředky uvolňované pro MBO´s (manažerské odkupy), MBI´s (externí manažerské týmy) a další. BHS Private Equity Fund uskutečnil v prvním čtvrtletí 2017 dvě transakce v celkovém objemu 94,5 milionů Kč.
O 3TS Capital Partners
3TS Capital Partners je jednou z předních evropských private equity a venture kapitálových firem soustřeďujících se na technologické investice. 3TS se zaměřuje na investice do růstových odvětví, včetně technologií & internetu (software, hardware, mobilní služby, elektronický obchod, sociální média, atd.), médií & komunikací a technologických služeb. Mezi současné i dřívější investory fondů 3TS, v celkové výši přes 300 milionů EUR, patří např. Cisco, EIF, EBRD, OTP, Sitra, 3i a KfW. Další informace o společnosti jsou k dispozici na www.3tscapital.com.