29.
Duben
2019
Principy reorganizace ZOOT a.s.
Základní principy navrhované reorganizace, které jsou součástí reorganizačního plánu.
Novinky
Největší český online e-shop s módou ZOOT představil nového investora, který má firmě letos pomoci k zdvojnásobení obratu a rozšíření sortimentu i sítě obchodních míst, takzvaných Výdejen radosti, v Čechách a na Slovensku. Zrychlit růst mu mají pomoci peníze od společnosti 3TS Capital Partners, jednoho z předních investorů v oblasti venture kapitálu ve střední a východní Evropě.
V České republice se za módu každý rok utratí více než 60 miliard korun, z toho pouhých 5 % připadá na online obchody. V roce 2020 to však už bude 15 %. A právě tento proces přesunu zákazníků kamenných obchodů do světa online nakupování módy se chystá ZOOT urychlit, jelikož budoucnost módy spatřuje právě na internetu. ZOOT představuje každý týden nové kolekce světových značek a v prodeji nových kolekcí zaujímá na českém trhu vedoucí pozici. Do 3 let má smělé plány – dosáhnout obratu až 1,5 miliardy korun a konkurovat zavedeným obchodním domům s módou.
Tržby společnosti dosáhly v loňském roce 220 milionů korun, což je více než dvojnásobek oproti roku 2013. Celkově ZOOT prodal více než 250 tisíc módních kousků. Zoot.cz rovněž patří mezi nejnavštěvovanější stránky českého internetu, každý měsíc si jej otevře téměř 1,2 milionu unikátních návštěvníků, denně si tak na jeho stránky najde cestu až 80 000 lidí. To je více než návštěvnost největších obchodních center.
ZOOT bourá zažité vzorce nakupování módy. Denní newsletter přináší každý den novou dávku inspirace o nových značkách a kolekcích. Zboží je možné si před zaplacením vyzkoušet ve Výdejnách radosti a odnést si domů pouze to, co sedí, přičemž v Praze je zboží na výdejně již za pár hodin od objednání. ZOOTu se tak daří přibližovat a prolínat dva světy – online nakupování a kamenné obchody. Výdejny využívá až 55 % všech zákazníků a projde přes ně více než polovina obratu společnosti. Zatím je v provozu 9 výdejen: v Praze, Brně, Plzni, Českých Budějovicích a Bratislavě. Do budoucna by však měly být Výdejny radosti ve všech krajských městech v České republice a na Slovensku.
„Investice nám pomůže ještě více čeřit vody módního trhu v Česku a na Slovensku, kterému chybí pestrost nabídky,“ odpovídá ředitel ZOOTu Ladislav Trpák na otázku, v čem investice ZOOT posune dál. „Naší ambicí je demokratizovat módu svěžími značkami, co už venku frčí, ale u nás nemají kvůli diktátu několika světových řetězců příležitost dostat se dál.“ U módy to ale podle jeho slov zdaleka nekončí: „Chceme skrz změnu vnímání módy v Česku a na Slovensku jít dál a vracet do nakupování i každodenního života radost, osobitost a lidský přístup,“ pokračuje Ladislav Trpák v popisu ZOOTí vize. „Proto podporujeme tvorbu nadějných designérů prostřednictvím vlastních značek ZOOT Originál a Lokál. Chystáme také širší podporu našeho projektu DOBRO., který pomáhá šířit myšlenky, kterým věříme, že mají potenciál změnit svět k lepšímu. V neposlední řadě rovněž připravujeme otevírání dalších Výdejen radosti, kde se setkáváme se zákazníky osobně a bavíme se jako lidé s lidmi.“
Proč právě ZOOT? „ZOOT byl pro nás vzhledem ke svému velkému růstovému potenciálu atraktivní příležitostí,“ říká Partner společnosti 3TS Capital Partners Jiří Beneš. „Maloobchodní prodej módy se rychle přesouvá do on-line prostoru a trh střední a východní Evropy je připravený na rychlý růst v několika příštích letech. Touto růstovou investicí s potěšením pokračujeme v našich investicích v České republice,“ dodává Jiří Beneš.
Spoluzakladatel firmy ZOOT, Oldřich Bajer, vidí příchod nového investora jako počátek dalšího možného partnerství: „ZOOT se ve svých začátcích hledal a až spuštěním plnohodnotného e-shopu s módou v roce 2012 našel tu správnou cestu. Za tu dobu máme silný, vypilovaný koncept módy online, který v českém a slovenském prostředí boří zajeté koleje. Přinášíme pestrý svět módy, který v kombinaci se sítí Výdejen radosti a zkušeben nemá v regionu obdobu. Jsme rádi, že tento koncept můžeme rozvíjet se zkušenými investory 3TS, kteří již
v e-commerce zkušenosti mají, a těšíme se na společné budování nového segmentu.“
Během uzavírání celého obchodu využíval ZOOT poradní servis společnosti Erste a právní servis společnosti BADOKH. Poradcem 3TS v oblasti účetní a daňové bylo PwC, poradcem v oblasti právní pak JŠK advokátní kancelář.
ZOOT – Obchod, který šíří radost
Hlavní vizí módního e-shopu ZOOT je dělat radost. Jeho cílem je demokratizovat módu nabídkou více než 250 prověřených značek, které se těší velké oblibě v zahraničí a nyní se díky ZOOTu začínají prosazovat také v Česku a na Slovensku. Tímto originálním přístupem a šířkou nabídky ZOOT vystavuje červenou kartu monopolu velkých značek a neosobnímu přístupu k nakupování v obchodních centrech.
ZOOT.cz – Udělejte si radost. Jen tak.
ZOOT.cz je největší český online obchod s módou a designem. Demokratizuje módu v Česku a na Slovensku nabídkou přes 250 značek módy a home designu, které jsou již v zahraničí populární, ale u nás málo nebo zcela nedostupné. Více než 100 000 položek skladem, 32 zkušebních kabinek a jedinečný koncept „Objednám, vyzkouším, co mi není, neplatím“ umožňuje objednané zboží před zaplacením vyzkoušet v celkem sedmi českých a dvou slovenských Výdejnách radosti. Zlomový rok 2014 dovedl ZOOT.cz k čistému obratu 220 mil. korun, což je více než dvojnásobek oproti roku 2013. ZOOT.cz má vlastní značku ZOOT Originál a ZOOT Lokál, kde spolupracuje s lokálními designéry, a rozvíjí DOBRO, kde prodejem specifických kolekcí pomáhá financovat neziskové projekty.