24.
Květen
2021
Život vždycky není jako z Instagramu, upozorňuje ZOOT
Život vždycky není jako z Instagramu, upozorňuje ZOOT
Novinky
ZOOT, internetový obchod s módou, v roce 2015 dosáhl rekordních tržeb ve výši 450 milionů korun. V porovnání s předchozím rokem tak svůj obrat více než zdvojnásobil. Tržby největšího českého hráče v oblasti internetového prodeje módy v roce 2014 činily 180 milionů korun. ZOOT plánuje udržet přinejmenším 100% růst i v roce 2016.
ZOOT momentálně nabízí více než 300 značek a každý den přináší nové aktuální módní kolekce. Po třech letech fungování už dokázal získat zhruba 25 procent českého e-commercového trhu s novou módou. Stránky obchodu denně navštíví 80 tisíc lidí, což je více než počet návštěvníků největších pražských obchodních center.
Vše si vyzkoušet před nákupem? Samozřejmě!
Statistiky ukazují, že 7 z 10 zákazníků, kteří si v ZOOTu něco objednali, využili možnosti převzít si zboží osobně v tzv. Výdejně radosti, kde si zákazník může cokoliv před nákupem vykoušet stejně jako v klasickém obchodě. K dispozici jsou jak zkušební kabinky, tak personál ochotný s výběrem outfitu a doplňků dobře poradit.
„Během tří let existence jsme v ZOOTu vypilovali revoluční koncept prodeje, který dokonale kloubí výhody online nakupování (tj. široký výběr a každý den něco nového) a offline prostředí (tj. možnost si zboží před nákupem osahat a vyzkoušet). V tuto chvíli například v Praze dodáváme zboží v průměru do 3 hodin od objednávky. Naše zákaznice se tak naučily například během polední pauzy ke kafi udělat si radost ze ZOOTu a cestou z práce pak vše vyzkoušet na Výdejně radosti,“ vysvětluje spolumajitel ZOOTu Ladislav Trpák a dodává: „Inovativní koncept zkoušení před nákupem se nám osvědčil. Ve všech zemích máme nyní celkem 20 Výdejen radosti, z toho 14 v České republice, 3 na Slovensku a 3 v Rumunsku. V letošním roce budeme jejich síť nadále rozšiřovat, v plánu máme otevřít zhruba 15 výdejen na našich trzích.“
Profitabilita již tento rok
Cílem ZOOTu je stát se lídrem v oblasti prodeje módy online v rámci CEE regionu. Od svého startu v roce 2012 zvyšuje tržby každoročne minimálně o 100 % a kromě České republiky je nyní aktivní i na Slovensku a v Rumunsku. Vstup na další trh plánuje ke konci tohoto roku. Za rok 2015 utržil ZOOT 450 mil. Kč, z toho 45 mil. Kč na Slovensku.
„Formát ZOOTu se v Česku už ověřil a na začátku tohoto roku jsme se již překlopili do provozního zisku. Za celý rok 2016 očekáváme v ČR provozní zisk cca 30 mil. Kč. Před námi je nyní, kromě dalšího silného růstu na domácím trhu i růst v dalších zemích střední a východní Evropy. Peníze na investice pro expanzi zajistíme v dalším kole financování, které chystáme zhruba v polovině tohoto roku,“ říká Petr Ladžov, spolumajitel a finanční ředitel ZOOT .
Češi se módou chtějí bavit – vítězí vtipné potisky
Mezi všemi značkami v nabídce ZOOTu si loni nejlépe vedla vlastní privátní značka ZOOT Originál. Jen v rámci této značky se v uplynulém roce 2015 prodalo 124 tisíc kousků oblečení, což odpovídá celé polovině všech prodaných kusů oblečení za rok 2014.
„Značka ZOOT Originál vznikala za pochodu. Několik počátečních nápadů, které v naší nabídce měly dát průchod českým specifikům a humoru. Stejný recept teď používáme i na dalších trzích – tj. v Rumunsku a na Slovensku. Velice se nám osvědčila i vlastní značka OJJU vyráběná ve Španělsku a Itálii. Na jaře 2016 plánujeme navázat se zcela novou, a jak jinak než originální značkou,“ komentuje Ladislav Trpák nabídku obchodu a dodává: „Vedle vlastních značek prodáváme cca 300 módních značek z celého světa. Rok 2015 byl pro nás v této oblasti předělem, protože se nám na ZOOT podařilo dostat velké globální značky, které se dosud daly koupit výhradně v jejich vlastních obchodech. Jedná se například o Dorothy Perkins, New Look apod.“
Co je ZOOT.cz
ZOOT je internetový obchod s módou spojující výhody online a offline světa a kamenných zkoušíren. V současné době nabízí více než 300 značek a každý den přináší nové aktuální módní kolekce.
V roce 2015 dosáhl ZOOT rekordních tržeb ve výši 450 milionů korun a v porovnání s předchozím rokem tak svůj obrat více než zdvojnásobil. Cílem ZOOTu je stát se leadrem v oblasti e-commerce módy v rámci CEE regionu. Kromě České republiky působí ZOOT na Slovensku s ročním obratem 45 miliónů korun za rok 2015 a od listopadu 2015 také v Rumunsku, kde letos dosáhne tržeb zhruba kolem 80 miliónů korun.
Jedinečný koncept „Objednám, vyzkouším, co mi není neplatím“, umožňuje objednané zboží vyzkoušet v celkem dvaceti Výdejnách radosti – ve čtrnácti českých, třech slovenských a třech rumunských.
ZOOT má vlastní privátní značky ZOOT Originál, OJJU a ZOOT Lokál, na které spolupracuje s lokálními designéry. Rozvíjí také DOBROčinný projekt, jehož základní myšlenkou je pomáhat neziskovým organizacím – www.zoot.cz/dobro.