21.
Duben
2017
Časopis ZOOT zvítězil v soutěži Zlatý středník
Každoroční soutěž firemních médií Zlatý středník se letos konala již po patnácté. Během slavnostního vyhlášení,…
Novinky
Největší český online obchod s novou módou ZOOT vstupuje po Slovensku na další trh CEE regionu. První dvě Výdejny radosti otevřel v Bukurešti, hlavním městě Rumunska. Třetí bude otevřena do konce roku. Během roku 2016 bude v Rumunsku otevřeno dalších 10 Výdejen radosti.
V Rumunsku se za módu každý rok utratí více než €2,9bn (téměř 80 miliard korun), přičemž na online připadá zhruba €200mn (5,4 miliard korun). V porovnání s rokem 2014 narostl rumunský e-commerce trh v roce 2015 cca o 30%. ZOOT očekává na rumunském trhu během následujících 12-14 měsíců tržby kolem €8mn (přes 200 miliónů korun). Do roku 2018 by roční tržby měly dosahovat €40-50 mn.
Rumunsko, jako jedna z nejdynamičtěji rozvíjejících se zemí v regionu střední a východní Evropy, je pro ZOOT první velkou expanzí. ZOOT má silný, ověřený koncept prodeje módy online a vzhledem k velikosti rumunského trhu je expanze velkou výzvou.
Během následujících 3 let plánuje ZOOT do rumunských aktivit investovat €6-8mn, přičemž největší část připadne na marketingové aktivity a budování sítě výdejen. Během roku 2016 jich má ZOOT v plánu otevřít po celém Rumunsku zhruba 10. Zásobování bude probíhat zatím z České republiky zdarma, přičemž ZOOT.ro garantuje dodání dodání objednávek do 48 hodin .
“Na tento perspektivní módní trh, kde podíl e-commerce neustále roste, přinášíme pestrost, která v kombinaci se sítí Výdejen radosti nemá v regionu obdobu. Zároveň cítíme, že i rumunský trh je na náš unikátní koncept připraven,” říká Ladislav Trpák, Chief Idealist ZOOTu.
Spoluzakladatel ZOOTu, Oldřich Bajer, vidí ve vstupu na nový trh počátek dalších expanzí: „Ve vstupu do Rumunska vidíme obrovský potenciál. Protože naší hlavní ambicí je demokratizovat módu, přinášet svěží značky, které nemají šanci dostat se díky diktátu několika módním řetězcům dál. Zároveň věříme, že je to počátek dalších expanzí, které budou následovat.“
Robert Berza na palubě
Nový tým povede zkušený manažer v oblasti e-commerce, Robert Berza. Před nástupem do ZOOTu působil jako marketingový ředitel eMAG, největší e-commerce platformy v Rumunsku. Před tím byl šéfem internetové divize nových médií v CME, společnosti provozující mimo jiné televizní stanice. V rámci této pozice pracoval i v České republice. Nyní se stal country manažerem ZOOTu v Rumunsku a pomůže celé společnosti dostat se do špičky na tamním trhu.
„Věřím v business modely, které mají myšlenku a přichází s něčím novým. Dnešní zákazníci preferují široký výběr produktů, kvalitní služby a zároveň rádi šetří čas. ZOOT ideálně kombinuje výhody online i offline světa a přináší zcela nový koncept nakupování módy. ZOOT je projektem, ve který věříte a chcete být jeho součástí. Jsem přesvědčen, že jeho příchod bude mít signifikantní vliv na tuzemský módní trh a díky zcela novému nákupnímu zážitku pomůže změnit přístup k nakupování módy online,“ říká Robert Berza, country manažer Rumunska.
Tržby ZOOTu
Od počátku svého fungování v roce 2012 se meziroční nárůst obratu ZOOTu pohybuje v řádech stovek procent. V roce 2013 vyrostl ZOOT o 223%, v roce 2014 o 116%. Tržby společnosti dosáhly v roce 2014 200 milionů korun což je více než dvojnásobek oproti roku 2013. V současné době má ZOOT na českém online trhu s módou zhruba 9% podíl. Od vzniku současného konceptu ZOOTu v polovině roku 2012 k 1. polovině 2015 učinili zákazníci více než 650tis. objednávek, v rámci nichž si objednali více než 1,2 mil. kusů zboží. ZOOT má více než 80tis. aktivních zákazníků. Už první polovinu roku 2015 ZOOT překonal v prodejích celý loňský rok 2014, přičemž očekávané letošní se budou pohybovat zhruba okolo 0,5 mld. korun.
ZOOT.cz – Udělejte si radost. Jen tak.
ZOOT.cz je největší český online obchod s módou a designem. Demokratizuje módu v Česku a na Slovensku nabídkou přes 300 značek módy a home designu, které jsou v zahraničí populární. Více než 300 000 položek skladem a jedinečný koncept „Objednám, vyzkouším, co mi není, neplatím“ umožňuje objednané zboží před zaplacením vyzkoušet v celkem dvanácti českých a dvou slovenských Výdejnách radosti. Zlomový rok 2014 dovedl ZOOT.cz k čistému obratu zhruba 200 mil. korun, což je stoprocentní nárůst oproti roku 2013. V lednu 2015 představil ZOOT nového investora – 3TS Capital Partners, jednoho z předních investorů v oblasti venture kapitálu ve střední a východní Evropě. ZOOT.cz má vlastní značku ZOOT Originál a ZOOT Lokál, kde spolupracuje s lokálními designéry, a rozvíjí DOBRO, kde prodejem specifických kolekcí pomáhá financovat neziskové projekty.